Re: Spamassassin og Postfix

From: Jesper Louis Andersen (none@jlouis--mongers.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 17 May 2005 - 23:48:39 CEST

Subject: Re: Spamassassin og Postfix
From: Jesper Louis Andersen <none@jlouis--mongers.org.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: Tue, 17 May 2005 23:48:39 +0200

On Tue, 2005-05-17 at 23:10 +0200, Jette Nielsen wrote:

> # Execute Postfix sendmail wrapper instread of "real" sendmail
> #
> sendmail /usr/sbin/sendmail
> send-mail /usr/sbin/sendmail
> mailq /usr/sbin/sendmail
> newaliases /usr/sbin/sendmail
> hoststat /usr/sbin/sendmail
> purgestat /usr/sbin/sendmail

De paths ser underlige ud synes jeg. Har du, paa en FreeBSD maskine,
postfix liggende i /usr/{s}bin? Jeg ved godt at NetBSD har det saadan,
men jeg troede ikke at FreeBSD havde gjort det endnu. Anyway, hvis det
er en port, burde det saa ikke vaere /usr/local/{s}bin?

Jeg tror umiddelbart, uden at vide noget om det, at du kalder de
programmer der skal henvise videre til den rigtige lokation for postfix.
Og derfor fejler det. Men jeg er ikke sikker.