Re: Amavisd-new - Forced header på ALLE emails?

From: Robert Martin-Legène (none@robert+bsd-dk--martin-legene.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 01 May 2005 - 17:56:52 CEST

Date: Sun, 1 May 2005 17:56:52 +0200
From: Robert Martin-Legène <none@robert+bsd-dk--martin-legene.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Amavisd-new - Forced header på ALLE emails?

On Sun, May 01, 2005 at 04:26:34PM +0200, Peter Larsen wrote:
> jeg har bemærket, at hvis email forwardes udenfor de lokale kendte domæner
> (feks til gmail.com) så sættes der IKKE header information om spam.

Derfor tilspørger jeg dig...

Hvis du modtager en mail fra $hvorsomhelst og $hvorsomhelst har skrevet
at beskeden er virusscannet. Hvor meget værdi tillægger du så det?

Måske forventer du at dine brugere bliver glade for at se at den er
scannet, men hvilken garanti har de for at beskederne virkelig har
passeret dit system? Du skal overveje om du ikke blot inducerer en falsk
tryghedsfornemmelse.

Problemet er vel egentlig kun til stede når det er eksterne forwards, da
post som går igennem en virksomheds centrale postserver oftest ikke kan
undgå at gå igennem virusscanning (hvis det er sat op)... og i det hele
taget kan man undre sig over om de headers - interne eller eksterne - er
til meget andet gavn end til debug, i samme stil som Received: headere
som også kun sjældent bliver læst.

-- robert