Postfix med mysql-support... installationsproblemer.

From: Jeppe Bundsgaard (none@jeppe--bundsgaard.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 22 Mar 2005 - 15:16:04 CET

Date: Tue, 22 Mar 2005 15:16:04 +0100
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
From: Jeppe Bundsgaard <none@jeppe--bundsgaard.net.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Postfix med mysql-support... installationsproblemer.

Hej
Jeg er rimelig ny ud i den ... interessante... BSD-verden. Jeg har en
server med freeBSD5.3, styret med webmin. Jeg vil gerne have postfix til at
køre med mysql så jeg kan få postfix admin til at køre... Men nu har jeg
revet mig selv i håret og prøvet alt, søgt på alle mulige og umulige ting,
men lige meget hjælper det. Jeg håber I kan hjælpe mig...

Jeg har læst at man kan installere postfix med mysql ved at skrive:
make -f Makefile.init makefiles CCARGS=-DHAS_MYSQL
-I/usr/local/include/mysql AUXLIBS=-L/usr/local/lib/mysql -lmysqlclient -lz -lm

Men den går ikke. Jeg får denne fejl:

make: illegal option -- l

Desuden har den klaget over at den ikke kendte Makefile.init - så den
oprettede jeg.

Jeg har forsøgt med en anden metode også: make WITH_MYSQL=YES
WITH_MYSQL_VER=40 - men der er ikke nogen mysql når den endelig lykkes...

Jeg har hentet den nyeste postfix. jeg har mysql installeret og det kører
fint... Det ser så enkelt ud når folk skriver om postfix med mysql - jeg
kan ikke finde nogen der skriver om mine problemer...

Jeg vil blive meget glad for hjælp.
Mvh
Jeppe