Fwd: FreeBSD & MySQL ... & fvvm2

From: valentin (none@ervin_valentin--yahoo.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 10 Mar 2005 - 12:59:52 CET

Date: Thu, 10 Mar 2005 03:59:52 -0800 (PST)
From: valentin <none@ervin_valentin--yahoo.com.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Fwd: FreeBSD & MySQL ... & fvvm2
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Keyboard def. starter ikke i fvwm men i xorg (xkb)
config .... selvhjulpet.

sådan her:

Section "InputDevice"
         Identifier "Keyboard1"
         Driver "kbd"

         Option "XkbModel" "logicordless"
         Option "XkbLayout" "us,cz,de"
         Option "XKbOptions" "grp:alt_shift_toggle"
     EndSection

se også vedhæftet file

Note: forwarded message attached.

www.valentin-jensen.org

attached mail follows:

Date: Sun, 6 Mar 2005 01:46:06 -0800 (PST)
From: valentin <none@ervin_valentin--yahoo.com.lh.bsd-dk.dk>
Subject: FreeBSD & MySQL ... & fvvm2
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

hej, jeg har lige installeret FreeBSD og alt gaar
efter planen ... apache, cups, php og mysql koerer,
men der er to ting jeg ikke lige kan faa hul paa

1.
paa min nuvaerende linux server koerer mysql med
"character set" latin1 men paa FreeBSD har jeg make
installed port mysql-server 4.1 og den har charset
UTF-8 Unicode, paa trods af at dokumentation siger at
default set er latin1 .... hvor starte jeg med at
knaekke denne noed. Nu ved jeg ikke om det har nogen
betydning men jeg kan forudse mitch match mellem dk
tegnset som indtasted korrekt og hvad der reelt bliver
lagt i mysql.

2.
som i kan se har jeg ikke dk keyboard def. paa fvwm2
... paa freebsd er det ok .... kan nogen hjaelpe ...
jeg kan se i fvwm2 config filen at den loader
"keyboard0"

venlig hilsen

=====
www.valentin-jensen.org

Celebrate Yahoo!'s 10th Birthday!
Yahoo! Netrospective: 100 Moments of the Web
http://birthday.yahoo.com/netrospective/