Re: Soekris 1U eller lignende

From: Poul-Henning Kamp (none@phk--phk.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 08 Mar 2005 - 10:45:29 CET

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Soekris 1U eller lignende
From: "Poul-Henning Kamp" <none@phk--phk.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Tue, 08 Mar 2005 10:45:29 +0100

In message <none@20050308103638.S9363--phb.avic.dk.lh.bsd-dk.dk>, Jens Fallesen writes:

>Jeg har brug for at bygge en pc, der lever op til følgende:
>
>* Tre netkort
>* Kan køre FreeBSD
>* CF-baseret flash/disk
>* Gerne uden VGA+keyboard, i.e. med RS232
>* 1U-kabinet, der ikke er særlig dybt
>
>Den perfekte løsning ville jo være en Soekris net4801 i et 1U-kabinet, men
>kan man overhovedet få det?

Jeg ved at Soren har talt om 1U kabinetter flere gange, men jeg
har ikke hørt at det er blevet til noget.

Der har også været snak om det på listen tit.

Naviair (flyvesikringstjensten) fik lavet nogle 1U rammer på deres
eget værksted ved jeg.

Et passende 1U kabinet koster ca. 600kr hos RS-components og så vil
det koste noget at få skåret de nødvendige huller. Det kan sikkert
gøres for under 1000 kr ialt.

Hvor mange skal du bruge ?

--
Poul-Henning Kamp       | UNIX since Zilog Zeus 3.20
phk@FreeBSD.ORG         | TCP/IP since RFC 956