Re: Portupgrade og configure args

From: Claus Rasmussen (none@claus--webclaus.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 01 Mar 2005 - 12:04:34 CET

Date: Tue, 1 Mar 2005 12:04:34 +0100 (CET)
Subject: Re: Portupgrade og configure args
From: "Claus Rasmussen" <none@claus--webclaus.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Sven Esbjerg sagde:

> Det kan du.
>
> Hvad prøver du og hvilke fejl får du?

Jeg vil opgradere en PHP-installation men vil gerne have enablet flere ting
end angivet i Makefilen, så jeg vil noget i retning af:

portupgrade -fi <få sagt "--enable-foo --with-bar"> php5

Mit bedste bud var noget ala:

portupgrade -fi -M 'env CONFIGURE_ARGS+=--with-foo' php5

Har også prøvet:

portupgrade -fi -m '-DCONFIGURE_ARGS=--with-foo' php5

...for at sætte hele CONFIGURE_ARGS og ikke bare føje til. Men tydeligvis er
der noget jeg ikke fatter.

-claus