Re: reboot in single-user mode

From: Jeppe Bundsgaard (none@jeppe--bundsgaard.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 05 Jun 2005 - 21:05:45 CEST

Date: Sun, 05 Jun 2005 21:05:45 +0200
To: bsd-dk@bsd-dk.dk, bsd-dk@bsd-dk.dk
From: Jeppe Bundsgaard <none@jeppe--bundsgaard.net.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: reboot in single-user mode

Hej igen igen
Sikke en dumhed jeg der begik! Nå, de fik da genstartet maskinen (og jeg
kunne altså ikke transportere mig selv derover som du foreslog, Søren, for
maskinen står i usa...) og så gik det fint med installworld reboot i
multiuser-mode. Så det må jeg gøre fremover.
Jeg takker igen mange gange for hjælpen!
Mvh
Jeppe

At 14:21 05-06-2005, Phil Regnauld wrote:
> jeg
>
> Argh! "single user" er altså en tilstand UDEN netværk og mulighed
> bruger login...

> Du har vundet en opkald til supporten hos din hosting firma.

> Det vil da. Og kassen burde komme op igen.

> jeg
>
> Den kan man ikke. Du skal have en serial konsol eller andet KVM
> løsning) på kassen. Man kunne forestille sig en "sshd med root login
> mulighed" fra single user (har gjort det før), men det er ikke
> standard.
>
> Jeg plejer at lave installworld / installkernel / mergemaster i multi
> [...]

Jeppe Bundsgaard
Adjunkt i Kommunikative Kompetencer
Danmarks Pædagogiske Universitet - The Danish University of Education.
http://www.dpu.dk
Institut for Curriculumforskning
Emdrupvej 101 DK-2400 - Copenhagen NV - Denmark
Tlf.: +45 8888 9882

Email: jeppe@bundsgaard.net
Hjemmeside: http://www.jeppe.bundsgaard.net
Privat tlf.: 66 19 26 06