SV: Upgrade 5.3-5.4

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 03 Jun 2005 - 21:10:31 CEST

Date: Fri, 3 Jun 2005 21:10:31 +0200 (CEST)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: SV: Upgrade 5.3-5.4
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

> Jeg kører en freebsd 5.3 på en server i usa - som
> jeg altså ikke har adgang
> til. Nu ville jeg høre: Kan jeg selv opgradere til
> 5.4 uden at maskinen
> skal genstartes og den slags, eller bliver jeg nød
> til at få dem i
> serverparken til at gøre det for mig.

Du skal lave en cvsup til RELENG_5_4, først går du ned
i /usr/src, så laver du en make buildworld,
buildkernel, installkernel, og da du ikke har fysisk
adgang til den, er det bedst du også laver en make
installworld. Dernæste laver du en mergemaster -p og
til sidst en mergemaster. Så genstarter du, og så vil
den som regel komme op igen.

OBS! Jeg har dog ikke selv lavet en opgradéring fra
5.3 til 5.4, kun gradvise. Der kan være forskelle i
base-systemet, som måske gør at det ikke går helt
efter planen.

> Og kan det overhovedet betale sig, hvis jeg bruger
> serveren som web- og
> mailserver og ikke har nogen særlige krav til
> systemet? Jeg er ikke nogen
> bsd-haj!

Hvis den ellers går og går, skal du i hvertfald
overveje, om du ikke blot skal holde dig på
RELENG_5_3.

Hilsen
Claus