freebsd 5.4 install problemer på en dell inspiron 2500

From: Mikael Syska (none@mikael--syska.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 02 Jun 2005 - 17:28:17 CEST

Date: Thu, 02 Jun 2005 17:28:17 +0200
From: Mikael Syska <none@mikael--syska.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: freebsd 5.4 install problemer på en dell inspiron 2500

Hej,

Jeg har en gammel Dell Inspiron 2500 som jeg vil til at installere
FreeBSD 5.4 på, men ak, det vil slet ikke som jeg vil.

1) normal install stopper med:
---------
cardbus1: <CardBus Bus> on cbb1
pccard1: <16-bit PCCard bus> on cbb1
pcib2: <PCI-PCI bridge> at device 11.0 on pci1
pci2: <PCI bus> on pcib2
---------
og så står den bare der og griner af mig....

2) med ACPI disabled
Kan jeg komme dertil hvor den søger efter DHCP server, så kommer den
meddelse ( samme sker hvis jeg taster informationerne ind selv ):
--------
Panic: double fault
connot dump: no dump device defined
automatic reboot in 15 sec - press any key on the console to abort
---------
og den rebooter ikke automatisk eller noget som helst, fryser totalt.. :-(

3) Hvordan kan jeg debug det, eller rettere hvad er min fremgangs måde
for at måske få det til at virke? Har haft FreeBSD på den før, der var
det onboard lydkortet der gav problemer, blev disabled, men kan ikke
huske hvordan.... ikke den store bsd haj.

Nogen der kan fortælle mig hvor jeg skal begynde?

mvh
Mikael Syska