Re: backup software

From: Martin Mathiassen (none@martin.mathiassen--dansikring.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 02 Jun 2005 - 13:43:45 CEST

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: backup software
From: Martin Mathiassen <none@martin.mathiassen--dansikring.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Thu, 2 Jun 2005 13:43:45 +0200

ja jeg er kommet igang med barcula men har lidt svært med at sætte det op
da jeg aldrig har prøved dette før
og kan ikke finde en rimelig howto
men har nu installeret bacula-server fra ports
med denne commando
make -DWITH_MYSQL install
men jeg har delt min disk op sådan her

Filesystem Size Used Avail Capacity Mounted on
/dev/ad0s1a 504M 47M 417M 10% /
/dev/ad0s1h 154G 2.0K 142G 0% /hsphere
/dev/ad0s1f 504M 4.0K 464M 0% /tmp
/dev/ad0s1g 20G 1.4G 17G 8% /usr
/dev/ad0s1e 9.8G 4.0M 9.1G 0% /var
procfs 4.0K 4.0K 0B 100% /proc

og vil gerne havde alle bacpups bliver lagt i /hsphere/bacula/
men når jeg prøver at starte den får jeg disse fejl

mrbackup# /usr/local/etc/rc.d/bacula.sh start
Starting the Bacula Storage daemon
Starting the Bacula Director daemon
02-Jun 13:42 bacula-dir: Fatal error: Could not open database "bacula".
02-Jun 13:42 bacula-dir: Fatal error: mysql.c:169 Unable to connect to
MySQL server.
Database=bacula User=bacula
It is probably not running or your password is incorrect.
02-Jun 13:42 bacula-dir ERROR TERMINATION
Please correct configuration file: /usr/local/etc/bacula-dir.conf
mrbackup#

Med venlig hilsen
With regards
Martin Mathiassen