Re: Midi og synthesizer på FreeBSD 5.4

From: Sven Esbjerg (none@esbjerg--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 27 Jul 2005 - 10:25:02 CEST

Date: Wed, 27 Jul 2005 10:25:02 +0200
From: Sven Esbjerg <none@esbjerg--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Midi og synthesizer på FreeBSD 5.4

On Tue, Jul 26, 2005 at 10:29:21PM +0200, Phil Regnauld wrote:

> cat /dev/sndstat
>
> Derudover mener jeg ikke at der er Midi support i FreeBSD længere...

Ikke officielt. Ind i mellem arbejder forskellige personer på at lave
drivere, men det sander oftest til.
Følgende to sider er gamle, men kan måske hjælpe en igang:
http://chibis.persons.gfk.ru/audigy/
http://www.cnd.mcgill.ca/~mat/es137xmidi.html

Man for måske mere ud af at læse følgende tråd:
http://lists.freebsd.org/pipermail/freebsd-current/2005-April/048895.html
og specielt den sidste besked:
http://lists.freebsd.org/pipermail/freebsd-current/2005-April/049219.html

Under alle omstændigheder handler det om at patche sin kerne og have det
rigtige lydkort til rådighed. Da patchene ofte er til current kommer man nok
ikke uden om at skulle rette dem til selv så erfaring med C og diff er nok
et krav samt basisviden om hvordan man bygger kernemoduler.

Mvh
Sven

--
/~\ The ASCII         [  IM ID: sven.esbjerg@jabber.org                ]
\ / Ribbon Campaign   [                                                ]