Re: RC scripts

From: Flemming Jacobsen (none@fj--fj.batmule.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 22 Jul 2005 - 18:09:12 CEST

Date: Fri, 22 Jul 2005 18:09:12 +0200
From: Flemming Jacobsen <none@fj--fj.batmule.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: RC scripts

Anders Reinhardt Hansen wrote:
> Jeg skal have min FreeBSD box til at starte et hjemmelavet script ved
> startup. Jeg forestiller mig at det er smartest men måske ikke nemmest
> at lave et rc-script der kalder det andet script. Er der nogen guides
> eller hjælp til opsætning af disse på det store WWW?

Hvis du kigger i /usr/local/etc/rc.d så finder du sikkert et par
eksempler.

Iøvrigt er de ret lette at skrive selv når du blot husker at
systemet har sat en ret begrænset PATH når disse scripts køres,
så brug fuld path, eller start med at lade dit script sætte en
ny.

        Hyg'
        Flemming

--
Flemming Jacobsen                                  Email: fj@batmule.dk
   ---===   If speed kills, Windows users may live forever.   ===---