Re: Bog om mailserver

From: Flemming Jacobsen (none@fj--fj.batmule.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 14 Jul 2005 - 15:08:50 CEST

Date: Thu, 14 Jul 2005 15:08:50 +0200
From: Flemming Jacobsen <none@fj--fj.batmule.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Bog om mailserver

Mogens Valentin wrote:
> Nu tør jeg jo næsten ikke sige sendmail ;), men her findes fx Sendmail
> for Linux, fra Sams, ISBN 0-672-31834-2.

Selvom jeg er mangeårig bruger af Sendmail (og udelukkende
Sendmail), så er det ikke en mailer jeg vil anbefale at nye
brugere giver sig i kast med at konfigurere mere end de minimale
detaljer (uanset OS).

Sendmail er fin til at sørge for at mails fra natlige jobs når
den samlede sysadmin mailbox, men ved mere specifik konfiguration
vil jeg anbefale at man tager Postfix. Den virker og er nem at gå
til.

        Hyg'
        Flemming

--
Flemming Jacobsen                                  Email: fj@batmule.dk
   ---===   If speed kills, Windows users may live forever.   ===---