Re: Køb af wireless NIC som kører under OpenBSD 3.7 i KBH ?

From: Henrik Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 09 Jul 2005 - 12:17:19 CEST

From: Henrik Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Køb af wireless NIC som kører under OpenBSD 3.7 i KBH ?
Date: Sat, 9 Jul 2005 12:17:19 +0200
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On 08/07/2005, at 20.43, Dusan Sukovic wrote:

> Jeg leder efter en wireless kort som kan købes i KBH område og som
> virker under OpenBSD 3.7 (Host Ap mode, 802.11b) ..det er svært at få
> oplyst FCC ID fra diverse netbutikker her i landet.

http://www.batmule.dk/BSD-DK/BSD-DK_FAQ.txt
spørgsmål 20 er godt fordi det viser information om nogle af de kort
man kan støde
på i Danmark

Hardwarelisten på OpenBSD org er også god:
http://www.openbsd.org/i386.html

under overskriften Wireless Ethernet Adapters
- selvom det kan være svært at finde netop de kort som er understøttet

Jeg har selv nogle gamle PRISM 802.11b kort som virker
fantastisk godt, men som nyere kort er jeg begyndt at købe
802.11g kort (selvfølgelig).

De kort jeg har stor success med under diverse OS'er er Atheros baserede
D-Link G520 (mini-pci på pci kort) og D-Link G650 (pc-card/pcmcia)
De virker med alle features på FreeBSD og Windows, mens
OpenBSD har været længere tid om at få det basale til at virke.

NB: IKKE PLUS modellerne G650+ og 520+ er nogle HELT
andre kort!

Hvis du skal finde kort der virker med OpenBSD specifikt kan du også
vælge
at købe gennem Wim på http://kd85.com/soekris.html hvor han sælger
små soekris kits, med antenne og det hele.

Jeg vil forvente at OpenBSD får fuld support for Atheros kortene
- men ingen kan sige hvornår ...

prøv evt at søge i arkiverne efter AP-mode og ath driveren
- hvis der er nogen som kommer på the camp har jeg også ekstra
kort med de kan prøve at rode med :-)

Mvh

Henrik

--
Henrik Lund Kramshøj, cand.scient, CISSP
e-mail: hlk@security6.net, tlf: 2026 6000