Re: Ny i Linux og helt ny i BSD verden

From: Michael Knudsen (none@e--molioner.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 18 Jan 2005 - 20:30:24 CET

Date: Tue, 18 Jan 2005 20:30:24 +0100
From: Michael Knudsen <none@e--molioner.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Ny i Linux og helt ny i BSD verden

Quoting Jakob Kjøller (jakob@kjollers.dk):
> Det var mere DSB kommandoer jeg skal bruge, da jeg har nogle lunde styr på

Denne liste har intet med jernbaner at goere.
> firewall politik, så den er helt i vinkel.

De BSD-specifikke kommandoer, du faar brug for til at lave en router, er
foelgende:

        # sysctl net.inet.ip.forwarding=1
        net.inet.ip.forwarding: 0 -> 1
        # pfctl -f /etc/pf.conf -e

Ellers burde resten vaere, som du maaske kender fra Linux.

Der er i oevrigt stor forskel paa firewalls.

--
Winter meant the coming of the lazy wind, which couldn't be bothered to
blow around people and blew right through them instead.