Re: Ny i Linux og helt ny i BSD verden

From: Thomas Hjorth (none@qdk--amok.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 18 Jan 2005 - 00:16:22 CET

Date: Tue, 18 Jan 2005 00:16:22 +0100
From: Thomas Hjorth <none@qdk--amok.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Ny i Linux og helt ny i BSD verden

Jakob Kjøller wrote:

> Hej Liste
>

> Nu stiller jeg nok et spørgsmål som er stillet før, men jeg kunne ikke
> lige finde noget jeg kunne bruge.
>

> Jeg efterlyser en start guide til OpenBSD, mit mål er at jeg skal lave
> en router/firewall og dertil mangler jeg noget info og vejledning.

Jeg har skrevet (er stadig i gang, men mangler tid og motivation) denne
guide -> http://qdk.amok.dk/cgi-bin/index.pl?id=5
Den er modsat de fleste andre på dansk. Dog er jeg ikke kommet i gang
med at dokumentere de egentlig firewall-regler, men der er pf-guiden
(link findes også i min guide).

> Er der nogle derude der kan hjælpe mig på vej til nogle links eller
> vejledninger så jeg kan komme i gang?

I bunden af min guide er der en bunke referencer, som kan hjælpe dig
videre...

Mvh Thomas