procmail med Postfix og MySQL

From: John Fox Maule (none@john--fox-maule.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 16 Jan 2005 - 11:35:11 CET

From: "John Fox Maule" <none@john--fox-maule.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: procmail med Postfix og MySQL
Date: Sun, 16 Jan 2005 11:35:11 +0100

Hej,

Jeg bruger normalt procmail ved hjælp af mailbox_command i main.cf til at
kalde spamassassin samt razor agenter, og det virker fint når brugeren er
lokalt oprettet i /etc/passwd men ikke hvis det er en virtuel bruger der er
oprettet ved hjælp af postfixadmin og MySQL. Har googlet og søgt i diverse
arkiver uden at have fundet en løsning.

Mit setup er følgende: FreeBSD 5.3, postfix med SASL2, Courier-Imap v4,
postfixadmin, amavisd-new

Nogle forslag til hvordan man integrerer procmail med ovenstående
kombination ?

Normalt gør jeg dette ved hjælp af mailbox_command = /usr/local/bin/procmail
-m /usr/local/etc/procmailrc
# tell procmail we use Maildir style
DEFAULT="$HOME/Maildir/"

# specify the location for identified spam
SPAM="/var/mail/spam/new"

# various debugging stuff uncomment if needed
# VERBOSE=no
# LOGFILE=/var/log/procmailrc
# LOGABSTRACT=no

# Allow previously identified spam to be delivered since it
# must have been approved to get back here with the

:0 w
$DEFAULT

# SPAM time
# first send to razor

:0 Wc
|/usr/bin/nice /usr/local/bin/razor-check -home=/root
-logfile=/var/log/razor-agent.log

# if previous procmail recipe successfully completed then
# message is spam. prepare for quarantine. use formail to
# rip Delivered-To out (else you'll get loop errors) and tag
# with identifying headers

:0 Waf
| formail -I "Delivered-To:" -A "X-Razor2-Warning: SPAM" -A

# drop razor identified spam into $SPAM (see above)

:0:
$SPAM

# got this far, time to hand it off to spamassassin

:0fw
| /usr/local/bin/spamc

# Redirect definitive spam add identifying tags and rip
# postfix Delivered-To headers

:0 f
| formail -I "Delivered-To:" -A "X-Spam-Deferred: YES"

# quarantine it

:0:
$SPAM

Venlig hilsen John