Router

From: Tomas Norre Mikkelsen (none@tnm--surfmail.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 13 Jan 2005 - 16:41:27 CET

Date: Thu, 13 Jan 2005 16:41:27 +0100
From: Tomas Norre Mikkelsen <none@tnm--surfmail.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Router

Hej,

jeg ved godt dette ikke er et support forum for d-link routere, men jeg
har lige en ting som undre mig som i måske kan hjælpe mig med.

Min router er en d-link 514 som køre dhcp på både WAN og LAN.

Jeg for IP'er på både min stationær (FreeBSD 5.2) og min laptop (Debian
3.0), min undren er baseret på at når jeg fra min freebsd vil lave en
traceroute til fx. www.cs.aau.dk

# traceroute www.cs.aau.dk
traceroute to elm.cs.aau.dk (130.225.194.199), 64 hops max, 40 byte packets
  1 192.168.0.1 (192.168.0.1) 0.712 ms 0.703 ms 0.659 ms
  2 * * *

Kommer den ikke videre end min egen router, men gør jeg det samme på min
laptop (Debian) hopper den glad igennem system og hen til www.cs.aau.dk

Er det nogen som kan give mig en logisk forklaring på dette ? Min
FreeBSD er tilsluttet gennem LAN og min laptop ( debian) kan tilsluttes
gennem både LAN og WLAN .. og det virke med begge dele. Jeg kunne måske
have forstået hvis det opførte sig på én måde gennem LAN og en anden
gennem WLAN.. men så simpelt er det ikke.

Jeg har også prøvet fra samme workstation (den med FreeBSD) i windows xp
, det giver samme problem, så kan det være mit netkort det drille ?

Netkortet er et onboard kort på et nForce2 chipset. og mit Udbyder er TDC.

Håber i kan hjælpe med at kaste lidt lys på hvor problemet kan ligge.

På forhånd tak og
Venlig Hilsen
Tomas Norre Mikkelsen

--