RE: Unicode og mount_smbfs

From: Axel Kellermann (none@axel.kellermann--risoe.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 10 Jan 2005 - 15:49:51 CET

Date: Mon, 10 Jan 2005 15:49:51 +0100
From: Axel Kellermann <none@axel.kellermann--risoe.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: RE: Unicode og mount_smbfs
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On Mon, 2005-01-10 at 15:15 +0100, Torben Wölm wrote:
> Hej
>
> Har du prøvet at give en parameter til mount_smbfs eller hvodan
> mounter du NTFS-serverne?
>
> fx.: mount_smbfs -L de_CH.UTF-8 -I 10.0.0.1 //Administrator@duron800/u
> $ /mnt/smb

Jeg bruger /etc/nsmb.conf hvor der sættes en
charsets=UTF-8:UTF-8

for hver server
første er Lokal anden er fjernserver

Jeg kan konstatere at de læses ofr fejlene kommer når jeg mounter som
beskrevet i tidligere mail

Jeg prøvede dit forslag fra nedennævnte link:
Ingen fejl-meddelelse men heller ikke en løsning.

Om det skal være da_DK.UTF-8 eller bare UTF-8 er jeg usikker på, men
kommandoen locale -a / locale -m giver begge som installeret

med:
locale -k charmap
charmap="US-ASCII"

fås dette resultat men det hjælper ikke