Letter vs. A4

From: Tony Albers (none@tony--albers-data.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 05 Jan 2005 - 16:39:19 CET

Date: Wed, 05 Jan 2005 16:39:19 +0100
From: Tony Albers <none@tony--albers-data.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Letter vs. A4

Hejsa,

er der nogetsteds i systemet man sætter en printer op til A4 istedet for
letter? Jeg har en Brother HL-1430 på min fil/printserver der kører vha.
apsfilter. Den fungerer fint, både fra konsollen og applikationer fra en
klientmaskine.:

lp:\
         :sd=/var/spool/lpd/std:\
         :mx#0:\
         :sh:\
         :rm=njord:\
         :rp=lp:

Men jeg har også en HL2700CN farvelaser der er på netværket. Den
emulerer postscript, og jeg har derfor sat den op som en sådan i
/etc/printcap:

hl-ps:\
         :sd=/var/spool/lpd/hl-ps:\
         :mx#0:\
         :sh:\
         :rm=hl2700cn:\
         :rp=BINARY_P1:

Det jeg ikke fatter, er at når jeg skriver ud fra Openoffice, tror den
at den skal skrive på letter (der er A4 i) fra Mozilla fungerer det
normalt. Hvis jeg kigger i spadmin, er alle printerne sat til A4. På
printeren selv er den også sat til A4.

På forhånd tak for hjælpen!

--

Med venlig hilsen,