Print fra Xorg (was: Xorg problemer med print og java)

From: Axel Kellermann (none@axel.kellermann--risoe.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 03 Jan 2005 - 13:02:54 CET

Date: Mon, 03 Jan 2005 13:02:54 +0100
From: Axel Kellermann <none@axel.kellermann--risoe.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Print fra Xorg (was: Xorg problemer med print og java)
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On Thu, 2004-12-30 at 13:25 +0100, Sven Esbjerg wrote:
> Der er flere tips til CUPS hvoraf nogen af dem bliver skrevet på skærmen når
> man installerer CUPS.
>
> 1. CUPS lp* programmerne ligger under /usr/local og skal bruges i stedet for
> dem der følger med FreeBSD. Du kan ændre din path til inkludere /usr/local
> først og du kan slette FreeBSD programmerne. Hvis du gør det sidste er det
> en god ide at angive følgende i /etc/make.conf:
> CUPS_OVERWRITE_BASE=yes
> NO_LPR=yes
> som sikrer at du ikke installerer dem igen ved en opdatering med make
> world.

> [...]

Disse ting er gjort:
Nu opdager jeg at Evolution kan godt printe, men Firefox og Openoffice
kan ikke se de CUPS-printere, der er installeret.

Jeg kan se at der er installeret:
xorg-printserver-6.7.0 X Print server from X.Org

Kan den gøre noget?
Efter dokumentationen skkulle den bruge lp* hvis andet ikke er angivet -
og det er det ikke!

Når jeg printer med lpr virker det også!

Jeg undrer mig meget

Mvh

Axel Kellermann