Re: /etc/group id

From: Jesper Louis Andersen (none@jlouis--mongers.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 26 Feb 2005 - 14:19:16 CET

From: "Jesper Louis Andersen" <none@jlouis--mongers.org.lh.bsd-dk.dk>
Date: Sat, 26 Feb 2005 14:19:16 +0100
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: /etc/group id

Quoting Phil Regnauld (regnauld@x0.dk):

> Bingo.

NIS-hejset har support for det, du er ude efter, men det er ikke en koen
loesning, for det er aerligt talt rimeligt omstaendigt. Hvad goer Kerberos5
egentlig i den her situation? Jeg kunne forestille mig at de havde en
(kompleks, enormt stor) loesning. Du kunne ogsaa indbygge det i det bibliotek,
der resolver /etc/group, men du sikrer dig ikke mod at et eller andet program
roder rundt. Det kommer saa ogsaa til at koste hver eneste gang du laver et
read.

Den alternative loesning er at lave det som master.passwd, med en database,
der foretages queries i. Men saa er det ikke laengere en 5-min M4-loesning ;)

--
jlouis