Re: Trådløst USB-netværkskort?

From: Joachim Bondo (none@bsd--bondo.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 20 Feb 2005 - 17:53:27 CET

Subject: Re: Trådløst USB-netværkskort?
From: Joachim Bondo <none@bsd--bondo.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: Sun, 20 Feb 2005 08:53:27 -0800

On Sun, 2005-02-20 at 09:48 +0100, Gregers Petersen wrote:
> Men hvorfor er det i det hele taget at du skal bruge noget der kører
> via USB ?

Jeg sidder her i denneher lejede lejlighed i de næste 5 måneder (i
Vancouver i øvrigt) og ville så gerne slutte min medbragte,
hjemmebyggede mini-ITX/FreeBSD_5.3-server til både stereoanlæg og
netværk, da jeg har ca. 40GB lame-encoded mp3-musik liggende på den, som
jeg kan fjernstyre via et web-interface.

Men der er kun ét netværkstik i hele lejligheden (til gengæld ca.
4Mbit!), så jeg skal enten trække et 10 meter langt lydkabel eller et 10
meter langt netværkskabel henover gulvet i lejligheden for at være
tilsluttet begge dele, og det ville jeg gerne undgå. Så jeg har sat
serveren ved musikanlæget og ville slutte wifi til via USB, da jeg
allerede har en Airport Express til printer og bærbare.

Der er ikke plads til et PCI-kort i maskinen. Nogen ideer?

Joachim