Re: resolve hostname i OpenBSD

From: Hack Kampbjorn (none@bsd-dk--hack.kampbjorn.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 12 Feb 2005 - 13:59:05 CET

Date: Sat, 12 Feb 2005 13:59:05 +0100
From: Hack Kampbjorn <none@bsd-dk--hack.kampbjorn.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: resolve hostname i OpenBSD

Jakob Kjøller wrote:
> Da jeg har begrænset disk plads, har jeg lavet nogle pakker ud fra en
> vejledning jeg fandt på nettet, der kan jeg se at den bliver slettet.

[snip]
> Det er jeg i gang med, jeg er også ny i Unix verden, så alt tager tid, og
> man skal jo starte et eller andet sted.

At slette ting fra en minimal installation (etc+base) er kun at for folk der
allerede ved hvad de goer og ikke skal bruge hjaelpe fra andre (for det faar
de ikke) og ikke for begynder baade paa OpenBSD og Unix generalt. Hvis du
ikke har en 128Mb compact flash saa koeb en, sidste jeg tjekkede saa kunne
OpenBSD 3.6 installeres paa dem uden at fjerne ting. Gaa den normalle
installation igennem og vaelg bsd, etc36.tgz og base36.tgz.

Hvis det er en CF og ikke en harddisk vil du ikke have en swap (eller saa
lille som muligt) og bruge en mfs til /tmp og et par /var ting (run, db,
tmp, log)

Du skal ikke regne med at nogen vil bruge tid paa at hjaelpe dig hvis du
ikke har en fuld etc+base installation. Heller ikke hvis du havde flere aars
OpenBSD erfaring.

--
Med venlig hilsen / Kind regards

Hack Kampbjørn