Re: resolve hostname i OpenBSD

From: Morten Liebach (none@m--mongers.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 12 Feb 2005 - 12:08:45 CET

Date: Sat, 12 Feb 2005 12:08:45 +0100
From: Morten Liebach <none@m--mongers.org.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: resolve hostname i OpenBSD

On 2005-02-12 11:38:48 +0100, Jakob Kjøller wrote:
> [...]

[snip]

> Pf er slået men den er helt blank, jeg har bare slået den til ikke ændret
> noget fra default.

Slå pf fra (pfctl -d) og prøv igen.

> Den skriver host: Command not found.

Har du programmet /usr/sbin/host?

Hvis det program findes er det et PATH problem.

Hvis ikke du har det program er det tid til at fortælle *præcis* hvad du
har gjort under installationen og den efterfølgende konfiguration, for
så har du lavet en fejl af en eller anden art, og der er ingen der har
noget ud af at prøve at gætte.

> Skal lige finde den.

> Hvor finder jeg domæne navnet?

Hvis ikke du ved det har du ikke brug for det.

Grundlæggende: brug nogen tid på at læse om og forstå hvordan DNS virker
og hvordan Unix bruger det, det mangler du.

Med venlig hilsen
                                 Morten

--
http://m.mongers.org/weblog/