Re: FreeBSD som host for VMware?

From: Sven Esbjerg (none@esbjerg--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 11 Feb 2005 - 16:21:49 CET

Date: Fri, 11 Feb 2005 16:21:49 +0100
From: Sven Esbjerg <none@esbjerg--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: FreeBSD som host for VMware?

On Fri, Feb 11, 2005 at 03:49:39PM +0100, Klaus Harbo wrote:
> Er der mon nogen i gruppen som har erfaringer med FreeBSD som _host_
> for VMware? Jeg kører FreeBSD som guest under VMware hosted under
> Windows, men jeg ville langt foretrække hvis det kunne være omvendt.

Ja. Det kan virke, men det kriver lidt mingelering af kernen hvis man køre
4.x. Endvider kan det anbefales at man ikke har NIS og NFS kørende samtidigt
med at VMWare benytter net (pga promisc. mode).

Du kan jo også kigge på qemu eller hvis du vil betale så findes der noget der
hedder serenity virtualstation: http://www.serenityvirtual.com
Jeg ved dog ikke om de er blevet færdig med deres FreeBSD version af
produktet.

Mvh
Sven

--