Re: ahem.. xhost + ??

From: Michael Knudsen (none@e--molioner.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 01 Feb 2005 - 22:36:29 CET

Date: Tue, 1 Feb 2005 22:36:29 +0100
From: Michael Knudsen <none@e--molioner.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: ahem.. xhost + ??

Quoting Robert Martin-Legène (robert+bsd-dk@martin-legene.dk):
> I "den rigtige verden" vil du selvfølgelig ikke gøre det som du gør
> ovenfor, fordi "den rigtige verden" jo består af flerbrugsystemer med
> mere end én bruger pr maskine. Med din hjemmepc er det dog sjældent et
> problem, men andre steder vil alle på maskinen connecte og læse alle
> tastetryk du laver i X. Inklusive passwords i 'su' kommandoer. Så den
> bedste metode er nok:
[snip]

sudo virker fint hos mig uden noget ekstra pangel. sudo til andet end
root virker nok ikke, men i de tilfaelde kan man bruge ssh til localhost
med X11-tunneling. Jeg kan nu ikke mindes, at jeg har haft brug for
nogen af delene.

Mvh. Michael.

--
Rumour is information distilled so finely that it can filter through
anything.