Re: [Solved] Løbet tør for plads :-)

From: Morten Liebach (none@m--mongers.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 16 Dec 2005 - 23:42:33 CET

From: Morten Liebach <none@m--mongers.org.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: [Solved] Løbet tør for plads :-)
Date: Fri, 16 Dec 2005 23:42:33 +0100
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On Dec 16, 2005, at 14:28, Danjel Jungersen wrote:

> Hej Morten (og jer andre ! )
>
> Tak for hjælpen, nu spiller det bare !!

Det var da dejligt.

> Jeg havde faktisk læst den faq som du henviser til, men den gav ikke
> meget mening for mig. Efter at have rodet med det og læst jeres
> (listens) svar, giver det hele pludselig mening :-)
>
> Install Café lyder hyggeligt, men er ikke praktisk at slæbe en prod.
> maskine med ;-)

Men du kan slæbe en laptop med og tilgå prod. maskinen via ssh(1) og
få hjælp til hvad der nu skal laves.

> Hele "guiden" fungerede perfekt, det eneste er at du skriver:
> som så vidt jeg kan se er fornuftigt (Så jeg har gjort sådan), men i
> fstab ser standard-linien for /usr anderledes ud, er der en speciel
> grund til det?
> (Det er bare af ren nysgerrighed, alt virker perfekt)

Det er nok det ekstra 'nosuid' du tænker på. Det er fordi der ikke
er nogen grund til at have setuid programmer liggende i /usr/ports.
Det er der til gengæld i /usr/{bin,sbin}, men når du mounter /usr/
ports på eget filsystem har du muligheden for at lave den ekstra
restriktion, og det er generelt en god ting.

> Igen tak til jer alle, for hjælpen og jeres tålmodighed !
>
> Nu skal jeg bare finde ud af "resten" ;-)

Det er den sjove del, og du bliver aldrig færdig.

Mvh.
Morten

--
http://m.mongers.org/weblog/