Re: ibm x23 freebsd config projekt

From: Flemming Jacobsen (none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 10 Dec 2005 - 20:34:24 CET

Date: Sat, 10 Dec 2005 20:34:24 +0100
From: Flemming Jacobsen <none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: ibm x23 freebsd config projekt

Casper Andersen wrote:
> Jeg skal have lavet en ny kernel conf til x23'eren
> og taenkte om der allerede er nogen der har
> eksperimenteret og optimeret i forhold til
> freebsd 6.0?
>
> ud over kernel conf, er der ogsaa device.hints
> mv som kunne vaere interessante at dele.
>
> maalet er en config der udnytter saa mange
> af tp'ens funktioner om ikke alle.

Min x23 kører 7-(næsten)current. Men der vist ikke den store
forskel til 6.0.
Det indbyggede modem har jeg ikke rigtig gidet pille ved, men
ellers mener jeg at alt virker.

Vedlagt min kerne config, device.hints er så vidt jeg husker en
kopi af den generiske.
Der er sikkert et par detaljer der kunne laves mere smart i kerne
conf'en - den er hakket til løbende siden 5-current.

Hvis du vil sammenligne opsætning så kig forbi til næste
HappyHacking.
Men husk at loade acpi_ibm.ko og cpufreq.ko.

        Hyg'
        Flemming

--
Flemming Jacobsen                                  Email: fj@batmule.dk
   ---===   If speed kills, Windows users may live forever.   ===---