Re: opgradering af en flyttet port

From: Simon L. Nielsen (none@simon--FreeBSD.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 07 Dec 2005 - 10:24:18 CET

Date: Wed, 7 Dec 2005 10:24:18 +0100
From: "Simon L. Nielsen" <none@simon--FreeBSD.org.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: opgradering af en flyttet port

On 2005.12.07 08:56:58 +0100, Claus Guttesen wrote:

> [...]

Jeg har opgraderet et par maskiner fra 5.x til 6.0. Det er generelt
ret smertefrit, men man skal recompile alle ports (hvis man vil undgå
problemmer på sigt).

> Jeg har prøvet en cvsup fra 5.4 til 6.0 og det gik
> helt ok. Det du dog skal huske er:
>
> make buildkernel
> make installkernel
> reboot til single-user mode
> mergemaster -p
> make installworld
> mergemaster
> reboot
>
> Vigtig at tage tingene i den rækkefølge.

Der mangler lige buildworld i den liste... jeg vil altid anbefale folk
at finde de officielle vejledninger i FreeBSD Handbook eller i
/usr/src/UPDATING hvis man ikke er helt sikker på hvad man skal gøre -
så skulle man være ret sikker på at der ikke mangler nogen ting og at
alt bliver gjort i den rigtige rækkefølge.

--
Simon L. Nielsen