Re: Host RAID

From: Michael Knudsen (none@e--molioner.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 31 Aug 2005 - 00:45:34 CEST

Date: Wed, 31 Aug 2005 00:45:34 +0200
From: Michael Knudsen <none@e--molioner.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Host RAID

Quoting Phil Regnauld (regnauld@x0.dk):
> Jeg bruger gmirror og er meget glad for det. Jeg har brugt
> ccd, vinum/gvinum raidframe -- alle 3 i produktion, og må sige
> at til almindelge RAID1 (spejl) er gmirror nok det bedste og
> nemmeste at anvende.

Jeg bruger ogsaa gmirror paa et par servere, og det fungerer ret godt.
Det har hidtil vaeret lidt boevlet at saette op paa roddisken (man skal
boote et andet medie, som bruges til at oprette gmirror-labelen), men
det er mest et spoergsmaal om at have en freesbie-skive.

Jeg havde foerste gang et problem med, at kernen crashede under foerste
rebuild, fordi der var fejl paa diskene (jeg mappede sektorerne om vha.
SCSI-controllerens BIOS). Maaske er det fikset siden, jeg har ikke
undersoegt det.

Mvh. Michael.

--
No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there
first, and is waiting for it.