Re: Mini-ITX uden cdrom

From: Simon L. Nielsen (none@simon--FreeBSD.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 10 Aug 2005 - 16:26:37 CEST

Date: Wed, 10 Aug 2005 16:26:37 +0200
From: "Simon L. Nielsen" <none@simon--FreeBSD.org.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Mini-ITX uden cdrom

On 2005.08.10 15:30:42 +0200, Torben Sørensen wrote:

> Jeg overvejer at købe en mini-itx kasse (i stil med unixserver.dk).
> Da der er USB behøver jeg vel ikke et cd-rom drev for at kunne installere
> FreeBSD på den... kan jeg ikke bruge et USB stik?

Hvis den kan boote fra USB og du har en ekstern USB harddisk eller
memory stick burde det kunne gøres. Jeg har prøvet at boote min
laptop fra en ekstern USB harddisk der havde FreeBSD installeret, det
virkede fint. Jeg har dog ikke prøvet at lave en installation fra en
USB harddisk/memory stick så jeg ved ikke lige hvordan man gøre det,
men det burde da være muligt (om ikke andet så ved at installere
manuelt).

--
Simon L. Nielsen