FreeBSD på Via C3

From: Mogens Valentin (none@monz--danbbs.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 08 Aug 2005 - 23:51:38 CEST

Date: Mon, 08 Aug 2005 23:51:38 +0200
From: Mogens Valentin <none@monz--danbbs.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: BSD-dk <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: FreeBSD på Via C3

Har pt. en underclocket xpm 1400 (850Mhz) på et nForce 4 mobo, som jeg
skal til at installere Freebsd og Xen på, som en lowpower server.

Jeg har dog en løs Via C3 800Mhz cpu og en del SDram, som vil kunne give
en betydelig mere lowpower/støj server.

Inden jeg fiser ud efter et uATX mobo: Er der nogen problemer med
FreeBSD på Via C3?

Har også overvejet senere måske noget Via nanoATX 1Ghz. Erfaringer?

Hvordan er det at flytte en FreeBSD installation til anden HW?
Jeg tænker s'fø'li' på først at installere på AMD/nForce, og senere
flytte til Via/whatever - sandsynligvis Intel eller Via chipset.
Med Linux er det normalt ikke noget problem; bare en gang lilo rescue.

--
Kind regards,
Mogens Valentin