Re: Soekris GPIO

From: niklas nielsen (none@niklas_q_nielsen--hotmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 27 Apr 2005 - 18:53:24 CEST

From: "niklas nielsen" <none@niklas_q_nielsen--hotmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Soekris GPIO
Date: Wed, 27 Apr 2005 18:53:24 +0200

Jeg fik aldrig hul i gennem. Værdien på offset var altid 127 - hmm.

Anyway, her er det jeg nåede (vedhæftet)
Hovedparten af koden er fra phk's kernelpatch til Dallas/Maxim 1-wire
device.
Jeg har tilføjet kommentarer som forklarer hvorfor de forskellige værdier
bruges (fra PC87466 databladet)

Du skal vide hvilke pins du bruger på GPIO på soekris (kig i soekris 4801
manualen, der står hvilke pins de går til på PC87466) da det er afgørende
for hvilken GPIO port du skal konfigurere og hvilket offset du skal bruge
for at hente port værdien.

/Niklas Nielsen