Re: News server anbefalinger

From: Jan Chrillesen (none@jan--chrillesen.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 06 Apr 2005 - 09:09:24 CEST

Date: Wed, 6 Apr 2005 09:09:24 +0200
From: Jan Chrillesen <none@jan--chrillesen.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: News server anbefalinger

On Tue, 05 Apr 2005, Flemming Frøkjær <none@flemmingf--gmail.com.lh.bsd-dk.dk> wrote:

> Jeg skal bruge en lille intern news server. Serveren skal håndtere ca
> 25-30 grupper og ca 300 brugere.
> Jeg tænkte selvfølgelig straks på INN.
>
> Den compilerede og instalerede også uden problemer.
> Jeg har startet serveren og tilføjet et par grupper, men når jeg
> connecter med en news reader er der ingen grupper.
> ctlinnd newgroup siger ok, og gruppen optræder i db/active, men news
> readeren kan stadig ikke se den.

Hvordan ser din readers.conf ud?

Prøv at sætte følgende ind:

auth "localhost" {
      hosts: "localhost, 127.0.0.1, stdin"
      default: "<localhost>"
}

access "localhost" {
      users: "<localhost>"
      newsgroups: "*"
      access: RPA
}

Test derefter med telnet til localhost på port 119 og fyr en "LIST
ACTIVE" af til serveren. Hvis det virker kan du tilføjet flere subnets.

- Jan