Re: News server anbefalinger

From: Jesper Louis Andersen (none@jlouis--mongers.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 05 Apr 2005 - 11:44:10 CEST

From: "Jesper Louis Andersen" <none@jlouis--mongers.org.lh.bsd-dk.dk>
Date: Tue, 5 Apr 2005 11:44:10 +0200
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: News server anbefalinger

Quoting Flemming Frøkjær (flemmingf@gmail.com):
> Jeg skal bruge en lille intern news server. Serveren skal håndtere ca
> 25-30 grupper og ca 300 brugere.
> Jeg tænkte selvfølgelig straks på INN.
>
> Den compilerede og instalerede også uden problemer.
> Jeg har startet serveren og tilføjet et par grupper, men når jeg
> connecter med en news reader er der ingen grupper.
> ctlinnd newgroup siger ok, og gruppen optræder i db/active, men news
> readeren kan stadig ikke se den.

Welcome to configuration hell. INN kraever setup. Meget setup. Du er
noedt til at fortaelle lidt mere om hvad du har lavet for at vi har
en chance for at hjaelpe dig. Jeg har drevet DIKUs newsserver engang.
Det er en leaf-node, med godt gang i den, men der tog setuppet en del
tid at lave (og en del SML-scripts, hehe).

--
jlouis