Re: Mobilt internet

From: Mikkel C. Simonsen (none@mcs--post5.tele.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 05 Apr 2005 - 01:12:01 CEST

Date: Tue, 05 Apr 2005 01:12:01 +0200
From: "Mikkel C. Simonsen" <none@mcs--post5.tele.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Mobilt internet

Her er lige en follow-up besked.

Den lokale telebutik anbefalede en Sony-Ericsson T-630, så sådan en
købte jeg. Og det ser ud til at virke (næsten). For at få USB kablet til
at virke, skal ucom og uplcom tilføjes til kernen (de er ikke med i
GENERIC). Herefter blev telefonen "fundet".

Min ppp opsætning kan ses længere nede.

Det eneste problem jeg har tilbage, er at forbindelsen nogle gange dør
efter et par minutter. Hvis man kører en "Shields Up" test på grc.com,
dør forbindelsen med 99% sikkerhed. Og ppp ser ikke ud til at finde ud
af at forbindelsen går ned, så forbindelsen bliver ikke genoprettet. Er
der nogle tips til hvordan det kan løses?

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

default:
  set log Phase Chat LCP IPCP CCP tun command
  ident user-ppp VERSION (built COMPILATIONDATE)

  # Ensure that "device" references the correct serial port
  # for your modem. (cuaa0 = COM1, cuaa1 = COM2)
  #
  set device /dev/ucom0

  #set speed 115200
  set speed 230400

tdc:
  set phone *99***4\#
  set dial "ABORT BUSY ABORT NO\\sCARRIER TIMEOUT 5 \
            \"\" AT OK-AT-OK \
            AT OK-AT-OK \\dATDT\\T TIMEOUT 40 CONNECT"
  set timeout 0 # 3 minute idle timer (the default)
  enable dns # request DNS info (for resolv.conf)
  set authname
  set authkey
  accept PAP
  set login
  set ifaddr 10.0.0.1/0 10.0.0.2/0 255.255.255.0 0.0.0.0
  add default HISADDR
  disable ipv6cp
  disable mppe