Re: Bestilling hos Soekris? / performance

From: Jimmy Selgen (none@jsn--devlix.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 28 Sep 2004 - 11:33:21 CEST

Date: Tue, 28 Sep 2004 11:33:21 +0200
From: Jimmy Selgen <none@jsn--devlix.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Bestilling hos Soekris? / performance

> er der nogen, der snart bestiller fra Soekris? Jeg skal bruge en 4801
> med kabinet og et harddiskmonteringssaet. Jeg mindes at have hoert, at
> man ikke skal koebe stroemforsyningen hos Soekris, da kvaliteten er
> ringe. Er der noget om dette?
Sidst jeg hørte var det vist fordi det ikke kunne svare sig at købe den i USA for så at fragte den herover. Mener da bestemt ikke jeg har hørt nogen klage over kvaliteten.

Men nu vi er ved soekris, hvad gør folk for at få ordenlig throughput gennem de der sis kort ?
Jeg får 3-4mbit/sec før den render op i 80-90% interrupt.
Mit wlan kort (Dlink-DWL650) kan tage noget mere, så jeg antager det er driveren til sis kortet.

Jeg har prøvet med device polling, det gav også lidt, men kun omkring 0.5mbit.

Kører FreeBSD-5.2 (BETA6 i tiden idet jeg havde lidt stabilitets problemer med 5.2-R)

Det skal da lige bemærkes at så længe man holder sig under 3-4mbit så kører det ganske fint. gennemsnitlig ping tid ligger < 1ms på lokalt net, hvor min gamle firewall skulle helt op på 4-5ms, og heller ikke m.h.t. throughput på min 2mbit adsl har jeg problemer.

/Jimmy