Re: boot fra netværk

From: Morten Liebach (none@m--mongers.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 26 Sep 2004 - 15:38:37 CEST

Date: Sun, 26 Sep 2004 15:38:37 +0200
From: Morten Liebach <none@m--mongers.org.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: boot fra netværk

On 2004-09-26 14:34:42 +0200, Jeppe Liisberg wrote:
> [...]
> har mulighed for at afvikle mine windows-apps andetsteds. Mit problem er
> blot at jeg ikke kan boote maskinen med cd ell. floppy. Jeg har lagt mærke
> til, at man under startup kan vælge network boot, men mangler et vink til
> hvad jeg skal gøre for at sætte en sådan boot service op på min nuværende
> freeBSD.
>
> Derfor:
> Har fundet
> http://www.dk.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/articles/pxe/index.html
> Er det _metoden_ eller er der alternativer?

Det tror jeg.

> Hvordan finder jeg ud af hvilken boot-protokol jeg har på min x20 (EXP?
> BOOTP? versioner?)

PXE boot virker på den.

> Er der noget særligt jeg skal bemærke, når jeg vil køre freebsd på min X20?

Jeg kører FreeBSD 5.3 BETAetellerandet lige nu på min X20, men
installeret fra USB CD-ROM. Virker Bare[TM].

Jeg har til gengæld PXE bootet OpenBSDs installation adskillige gange,
og det virker perfekt. Det er så et noget simplere setup, og mindre
generelt, på OpenBSD end det ser ud til at være på FreeBSD, jeg forstår
ikke helt hvorfor de skal have NFS blandet ind i det.

Men PXE boot virker i hvert fald, de kalder det bare UNDI i BIOS'en
svjh.

Med venlig hilsen
                                 Morten

--