problemer med at oversætte php4/5 på freebsd 5.x (amd64)

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 23 Sep 2004 - 11:00:20 CEST

Date: Thu, 23 Sep 2004 11:00:20 +0200 (CEST)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: problemer med at oversætte php4/5 på freebsd 5.x (amd64)
To: bsd-dk <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

Hej.

Har lige fået en Dell 1850 ind af døren med
Nocona-CPU'er i, og ville prøve FreeBSD's amd64-port.
Den installéres uden problemer, jeg er instand til at
installére de programmer jeg skal bruge på
webserveren.

Men et program installéres ikke korrekt, og det er
php4/5. Årsagen er at jeg oversætter php med mcrypt,
her er et uddrag af ./configure --with-mcrypt:

checking for crypt in -lcrypt... yes
checking for standard DES crypt... Segmentation fault
(core dumped)
no
checking for extended DES crypt... Segmentation fault
(core dumped)
no
checking for MD5 crypt første linie... Segmentation
fault (core dumped)
no
checking for Blowfish crypt... Segmentation fault
(core dumped)
no

Som I ser, core dumper krypterings-testen, og php
installéres derfor "blot" med almindelig
DES-kryptering, og mangler MD5-ditto. Dette gør at
folk med det lidt ældre DES-kodeord kommer ind, mens
folk med det nyere MD5-kodeord holdes ude.

Jeg har kigget i configure-filen for at prøve at regne
ud, hvordan den tester, men jeg har kort fartstid
inden for dette område, og så ikke hvad der skete.

Hvad kan jeg gøre for at finde en evt. fejl og rette
den, så vedkommende der vedligeholder php-porten kan
underrettes?

Hilsen
Claus