Re: Hvilken server kan erstatte den jeg har?

From: Morten (aka Mellerti) (none@mellerti--unixserver.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 17 Sep 2004 - 03:49:30 CEST

Date: Fri, 17 Sep 2004 03:49:30 +0200
From: "Morten (aka Mellerti)" <none@mellerti--unixserver.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Hvilken server kan erstatte den jeg har?

Torben Sørensen wrote:

> Nu vil jeg gerne have en computer der:
> * ikke siger en lyd
> * ikke bruger en masse strøm
> * ikke fylder ret meget (kan gemmes i et skab eller på loftet)
> * kan køre BSD eller Linux
> * kan køre ovestående servere
>
> Er der nogen der har erfaring med et sådan en?
> Hvor kan man købe sådan en fætter?

Hey alle...

Jeg har bygget en lille boks med en VIA EDEN _PASSIV_ (= ingen blæsere)
600Mhz CPU baseret på et VIA CL6000E board.

Den har en 200GB disk, DDR-ram, wireless LAN, 2x ethernet (onboard),
samt en masse usb-porte og onboard lyd (hvad søren jeg så skal med det)...

Det er nok det motherboard, der har givet mig færrest problemer med
FreeBSD overhovedet! Alt spiller perfekt og den er 100% stabil!

Alt i alt kostede projektet mig vist ca. 3500 kr... Alle dele (undtagen
mit pci wireless LAN kort) er købt host shg.dk -også det lille kabinet
med den tilhørende eksterne _PASSIVE_ 60W strømforsyning.

Boksen larmer IKKE. Den eneste komponent med mekaniske dele er min
Seagate fluid Harddisk.. og det er ikke galt...

Via's cpu'er (især Eden serien!) bruger mindre strøm end nogen anden
serie (afaik).. de bliver ikke varme og performer pænt.

Se den her: http://unixserver.dk (klik på billedet)

Mange hilsener fra

Morten

PS: Den har 100% WAF