RE: Ny Laptop.

From: Allan Wermuth (none@alw--it-service.sdu.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 15 Sep 2004 - 13:00:44 CEST

Subject: RE: Ny Laptop.
Date: Wed, 15 Sep 2004 13:00:44 +0200
From: "Allan Wermuth" <none@alw--it-service.sdu.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

Hej

Jeg har lige bestilt ny laptop, en IBM ThinkPad X40, som jeg glæder mig til
at modtage én af dagene. Grunden til, at jeg overhovedet skal have en ny,
er at jeg havde en 9 måneder gammel HP/Compaq nx7000, som blev ved med
at give problemer med netkortet, RealTek 8139 chipset. Samme netkort som
i den du har set på!

Hvis du "googler" lidt på "nx7000 realtek 8139", så vil du også finde andre
som kritiserer både performance og stabilitet for dette netkort og laptop.
Hos mig viste problemet sig ved, at netkortet havde en overførselshastighed
omkring 50 kbit/s ved download af f.eks. 600 MB iso-filer, selv om jeg sad
på et 100 Mbit net. Tit tabte kortet også forbindelsen til netværket, f.eks.
under en ssh- eller vpn-connection.

Jeg har svært ved at sige ret meget positivt om den laptop serie.....

Det var bare mine "sure opstød"

mvh Allan Wermuth