Re: Firewall books

From: Henrik Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 02 Sep 2004 - 10:01:26 CEST

From: Henrik Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Firewall books
Date: Thu, 2 Sep 2004 10:01:26 +0200
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On 2/9-2004, at 9.47, Anders Lund wrote:

> Enig. Købte den (og fik den signeret), da Cheswick talte ved
> Linuxforum 2003.
> Fordraget kan også ses på nettet:
> http://streaming.linuxforum.dk/sections/2003/cheswick/view
Samme her :-)

Jeg holdt for nyligt et foredrag for PROSA hvor jeg som referencer
inkluderede følgende liste

Det er bøger som efter min mening egner sig godt til
internet-firewall-netsikkerhedsområdet
PF bogen er også fantastisk sammen med det almindelige PF FAQ hos
OpenBSD.org

Bøger:
• Counter Hack: A Step-by-Step Guide to Computer Attacks and Effective
Defenses, Ed Skoudis, Prentice Hall PTR, 1st edition July 2001
• CISSP All-in-One Exam Guide, Shon Harris, McGraw-Hill Osborne Media,
2nd edition, June 17 2003
• Practical UNIX and Internet Security, Simson Garfinkel, Gene
Spafford, Alan Schwartz, 3rd Edition, O’Reilly February 2003
• Building Internet Firewalls, Elizabeth D. Zwicky, Simon Cooper, D.
Brent Chapman, 2nd Edition, O’Reilly June 2000
• Network Security Assessment: Know Your Network, Chris McNab, O’Reilly
March 2004
• Secure Coding: Principles & Practices, Mark G. Graff, Kenneth R. van
Wyk, O’Reilly June 2003
• Firewalls and Internet Security, William R. Cheswick, Steven M.
Bellovin, Aviel D. Rubin, Addison-Wesley, 2nd edition, 2003
• Building Firewalls with OpenBSD and PF, Jacek Artymiak, 2nd edition
2003
• bøger om TCP/IP - Alle bøger af Richard W Steven kan anbefales!
• Reference books for the CISSP CBK domains - en liste der
vedligeholdes af Rob Slade
http://victoria.tc.ca/int-grps/books/techrev/mnbksccd.htm

Henrik

PS Foredraget kan findes på PROSA's sider eller på
http://www.security6.net/files/presentations/firewall-foredrag-print.pdf

--
Henrik Lund Kramshøj, cand.scient, CISSP
e-mail: hlk@security6.net, tlf: 2026 6000