Firewall books

From: Allan Wermuth (none@alw--it-service.sdu.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 02 Sep 2004 - 08:26:45 CEST

Subject: Firewall books
Date: Thu, 2 Sep 2004 08:26:45 +0200
From: "Allan Wermuth" <none@alw--it-service.sdu.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

Hej

Jeg har implementeret IPFILTER på en FreeBSD, og det virker helt fint. Imidlertid
vil jeg gerne vide noget mere om firewalls, og implementering af disse. Derfor
har jeg søgt lidt på nettet efter bøger omhandlende dette emne.

Der er rigtig MANGE bøger, og umiddelbart har jeg fundet "Building Internet Firewalls"
af Chapman & Zwicky (O'Reilly).

Imidlertid er den fra år 2000, og jeg der findes måske andre bøger som er mere "up to
date"? På den anden side er det måske én af de her bøger som bare er "biblen" eller
eviggyldige? (ligesom "Programming C" af Kernighan & Ritchie)

Er der nogen som kan anbefale bøger om Firewalls?

mvh

--
Allan Wermuth