Re: sshd autoblock af IP?

From: Michael Knudsen (none@e--molioner.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 26 Oct 2004 - 12:33:59 CEST

Date: Tue, 26 Oct 2004 12:33:59 +0200
From: Michael Knudsen <none@e--molioner.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: sshd autoblock af IP?

Quoting Peter Zinck Wulff (peter@zw.dk):
> Er der nogen der ved hvordan man kan få sshd til at blocke et IP-nummer
> efter x antal unsuccessfull loginattemts?

Det kan man vist ikke umiddelbart.

> Jeg har prøvet med bl.a. login-tries i login.conf, men det ser ikke rigtig
> ud til at virke efter hensigten, selvom jeg har kørt cap_mkdb på den.

Det virker nok kun per session, saa man disconnecter bare og proever
igen.

> Desuden er det heller ikke helt den funktionalitet jeg går efter, men
> i stedet en total block af et IP der ikke logger rigtigt ind efter x
> forsøg.

Jeg vil umiddelbart tro, at du kan bruge foelgende som
inspirationskilde:

        http://m.mongers.org/pub/scripts/daily.local

Jeg tror dog ogsaa, at foelgende kan tage fjerne en stor del angreb:

        http://m.mongers.org/weblog/archive/285

Hvis du rent faktisk logger paa dine maskiner fra linuxmaskiner, kan du
lave passende pass-regler efter block-regelen.

--
Winter meant the coming of the lazy wind, which couldn't be bothered to
blow around people and blew right through them instead.