Re: Jail med apache, ftp og ssh?

From: Phil Regnauld (none@regnauld--starBSD.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 15 Oct 2004 - 14:30:28 CEST

Date: Fri, 15 Oct 2004 14:30:28 +0200
From: Phil Regnauld <none@regnauld--starBSD.org.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Jail med apache, ftp og ssh?

On Fri, Oct 15, 2004 at 02:18:42PM +0200, Andreas Ryge wrote:

> Ok - 30 sekunder før jeg fik din mail, gik det op for mig, at jeg måske
> havde været lidt for hurtig på aftrækkeren.
> Jeg kom til at tænke på, at det vel sådan set kun er ports, som jeg kan
> bede en jailet bruger selv holder opdateret. Alt fra /usr/src skal jeg
> vel sådan set levere til jailet, ikke?

        Han kan vedligeholde det HELE, hvis han har lyst. Du kan jo
        chflags -R schg /usr /etc /bin /sbin osv... så at han ikke måtte
        fjerne noget, men ellers far root user i jailen ret til det hele,
        også buildworld / installworld og rm -rf / (well, ikke den sidste
        da nu er FreeBSD udstyret med idiot beskyttelse mod den slags. Snart
        bliver det linux...)