Re: Jail med apache, ftp og ssh?

From: Andreas Ryge (none@andreas--ryge.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 15 Oct 2004 - 11:20:39 CEST

Date: Fri, 15 Oct 2004 11:20:39 +0200
From: Andreas Ryge <none@andreas--ryge.org.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Jail med apache, ftp og ssh?

Erik Norgaard wrote:
> Alternativt kan du jo give ham en upriviligeret port til at køre apache
> på, og sætte din egen privilerede apache op til at være proxy. Hvis din
> ven vil lege med mod_perl/CGI i sin celle skal han have det hele med
> derind - så bliver ovenstående hurtigt den nemmere (men ikke sikrere)
> løsning.

Besnærende tanke, men som sagt - jeg ville benytte lejligheden til at få
kigget på jails.

Er der nogen, der har erfaringer med hvordan jail's "skalerer".
Skal jeg regne med ekstra ressourceforbrug ved at køre et jail? Er der
f.eks. øget ressource forbrug ved at køre en apache i et jail, frem for
som ekstra process på almindelig vis, og er der noget betydende overhead?

/andreas