Re: Firewall..

From: Per Engelbrecht (none@per--xterm.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 14 Oct 2004 - 23:47:50 CEST

Date: Thu, 14 Oct 2004 23:47:50 +0200 (CEST)
Subject: Re: Firewall..
From: "Per Engelbrecht" <none@per--xterm.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

> Det er det også, det er bare ikke et Gbit kort.
>
> Se lidt på 'man -k gigabit', umiddelbart har jeg mest fidus til
> em(4) på den liste, men jeg har ikke nogen praktisk erfaring med
> Gbit netværk.

Jeg bruger 'em' kort (Intel Pro/1000 MT dual-head) i vores bgp-router
(fbsd4.10/zebra) samt i pxe-servere, webserver og mailserver og kan kun
anbefale disse kort. Har vaeret DDOS'et et par gange med 80-100k pakker
pr. sek. pr. interface paa bgp'eren. Ved 100k+ er linierne fyldt op, men
kortene muller videre. De er laast til 100MHz og sidder lunt og rart paa
et serverworks-board ... og saa er kortene billige.

/per
per@xterm.dk