Re: Firewall..

From: Flemming Jacobsen (none@fj--fj.batmule.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 14 Oct 2004 - 21:36:34 CEST

Date: Thu, 14 Oct 2004 21:36:34 +0200
From: Flemming Jacobsen <none@fj--fj.batmule.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Firewall..

Tomas Norre Mikkelsen wrote:
> Jeg står og skal bruge nogle gode råd.. Jeg står og gerne vil sætte en
> firewall i mit rackskab og overvejer derfor at købe en 1U kabinet og
> smide en lille harddisk, 2 netkort, en "lille" cpu, nogle ram og en
> OpenBSD på som køre med pf. Det skal kunne monteres på 1U i et 19"
> rack-skab.
>
> Jeg vil dog gerne høre nogle af jer om man kan få lige så godt og
> billige løsninger færdig-pakket altså hos en forhandler ? og hvad i evt.
> kan anbefale..

Køb en Soekris 4801. Den koster det samme som et 1U kabinet
alene.
Hvis den bare skal beskytte din ADSL forbindelse, så har du ikke
behov for den ekstra performancce du kan få med en stor
strømslugende PC.

Kig evt. på m0n0wall. De har et image til direkte at smide på en
Soekris.

        Hyg'
        Flemming

--
Flemming Jacobsen                                  Email: fj@batmule.dk
   ---===   If speed kills, Windows users may live forever.   ===---