FreeBSD 5.3 Beta 7 på thinkpad x40

From: Allan Wermuth (none@alw--it-service.sdu.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 08 Oct 2004 - 23:37:21 CEST

Subject: FreeBSD 5.3 Beta 7 på thinkpad x40
Date: Fri, 8 Oct 2004 23:37:21 +0200
From: "Allan Wermuth" <none@alw--it-service.sdu.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

Hej

Jeg har installeret FreeBSD 5.3 Beta7 på en IBM ThinkPad X40.

Idag skulle jeg så bruge den i forbindelse med en projektor, hvor jeg
skulle demonstrere noget programmel og website. Imidlertid kunne
jeg ikke få X40'en til at arbejde sammen med projektoren, og da jeg
på laptop'en trykkede på tasterne Fn + F7 (de blå funktionstaster),
så låste maskinen fuldstændig, og jeg var nødsaget til at afbryde
via power knappen. Det var ret pinligt, idet jeg var nødsaget til at
låne en kollegas notebook med Windows installeret :-(

Hvis jeg fjerner eller tilslutter strømforsyningen mens laptop'en er
i drift, så låser den ligeledes fuldstændig.

Jeg mindes, at have set her på listen at det kunne have noget med
ACPI og gøre, og jeg har også søgt og fundet nogle eksempler på
at man kan stille på nogle af de parametre, som bliver vist ved at eksekvere
kommandoen "sysctl -a|grep -i acpi

Jeg har imidlertid ikke entydigt kunne finde noget, hvor der direkte
står hvad man skal skrue på for at få en bestemt virkning, og da
jeg på dette område er temmelig uvidende, så vil jeg meget gerne
høre om nogen kan give råd om lige netop det ovenfor beskrevne
problem. Måske har andre oplevet det samme....?

Med venlig hilsen
Allan Wermuth